3.jpg
Masz pytanie? Potrzebujesz porady w sprawie prawka?
Nasz ekspert odpowie na Twoje pytania Poradź się eksperta
Strona główna Znaki drogowe Znaki dodatkowe

Znaki dodatkowe

Znaki drogowe przeznaczone dla określonych grup pojazdów lub znajdujące się przed przejazdami kolejowymi, wyrażające ustalenia organizacji ruchu lub pełniące funkcję informacyjną.

Znak G-1a. Słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.

Znak G-1a. Słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

G-1b. Słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z dwiema kreskami umieszczany jest – na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.

G-1b. Słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni

G-1c. Słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni

Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z jedną kreską jest umieszczany jest – na 1/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.

G-1c. Słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni

G-1d. Słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni

Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.

G-1d. Słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni

G-1e. łupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni

Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z dwiema kreskami umieszczany jest – na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.

G-1e. łupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni

G-1f. Słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni

Znak ten informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Słupek z jedną kreską jest umieszczany jest – na 1/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu.

G-1f. Słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni

G-2. Sieć pod napięciem

Tablica ta oznacza, że nad przejazdem kolejowym jest zawieszona sieć trakcyjna pod napięciem.

G-2. Sieć pod napięciem

G-3. Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym

Tablica ta wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; znak ten informuje, że na przejeździe występuje jeden tor.

G-3. Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym

G-4. Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym

Tablica ta wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; znak ten informuje, że na przejeździe występuje kilka torów.

G-4. Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym

R-1. Szlak rowerowy krajowy

Oznacza przebieg szlaku rowerowego krajowego.

R-1. Szlak rowerowy krajowy

R-1a. Początek (koniec) szlaku rowerowego krajowego

Oznacza przebieg szlaku rowerowego krajowego.

R-1a. Początek (koniec) szlaku rowerowego krajowego

R-1b. Zmiana kierunku szlaku rowerowego krajowego

Oznacza przebieg szlaku rowerowego krajowego.

R-1b. Zmiana kierunku szlaku rowerowego krajowego

R-2. Szlak rowerowy międzynarodowy

Oznacza przebieg szlaku rowerowego międzynarodowego w numerze wskazanym na znaku. 

R-2. Szlak rowerowy międzynarodowy

R-2a. Zmiana kierunku szlaku rowerowego międzynarodowego

Oznacza przebieg szlaku rowerowego międzynarodowego w numerze wskazanym na znaku. 

R-2a. Zmiana kierunku szlaku rowerowego międzynarodowego

R-3. Tablica szlaku rowerowego

Wskazuje odległość do głównych miejscowości położonych przy szlaku rowerowym. 

R-3. Tablica szlaku rowerowego

W-1. Klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym.

Jest to znak dla kierujących pojazdami wojskowymi. Znaczenie znaku określają odrębne przepisy. 

W-1. Klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym.

W-2. Klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym.

Jest to znak dla kierujących pojazdami wojskowymi. Znaczenie znaku określają odrębne przepisy. 

W-2. Klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym.

W-3. Klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym dla pojazdów kołowych i gąsienicowych

Jest to znak dla kierujących pojazdami wojskowymi. Znaczenie znaku określają odrębne przepisy. 

W-3. Klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym dla pojazdów kołowych i gąsienicowych

W-4. Klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym dla pojazdów kołowych

Jest to znak dla kierujących pojazdami wojskowymi. Znaczenie znaku określają odrębne przepisy. 

W-4. Klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym dla pojazdów kołowych

W-5. Klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym dla pojazdów gąsienicowych

Jest to znak dla kierujących pojazdami wojskowymi. Znaczenie znaku określają odrębne przepisy. 

W-5. Klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym dla pojazdów gąsienicowych

W-6. Szerokość mostu lub środka przeprawowego

Jest to znak dla kierujących pojazdami wojskowymi. Znaczenie znaku określają odrębne przepisy. 

W-6. Szerokość mostu lub środka przeprawowego

W-7. Wysokość skrajni pionowej na moście lub w tunelu

Jest to znak dla kierujących pojazdami wojskowymi. Znaczenie znaku określają odrębne przepisy. 

W-7. Wysokość skrajni pionowej na moście lub w tunelu

Znak D-54. Strefa czystego transportu

Oznacza wjazd do strefy czystego transportu. W takiej strefie poruszać się mogą wyłącznie pojazdy elektryczne i wodorowe lub napędzane CNG lub LNG. 

Znak D-54. Strefa czystego transportu

Znak D-55. Koniec strefy czystego transportu.

Oznacza wyjazd ze strefy czystego transportu.

Znak D-55. Koniec strefy czystego transportu.